Felon

Jag såg en film med pappa ikväll som hette Felon och är verklighetsbaserad. Den handlade om att en kille gör inbrott hos en familj och att pappan försöker stoppa honom men råkar mörda honom med ett basebollträ. Polisen dömer det som mord eftersom inbrottstjuven var utanför huset när han dog och Wade - pappan - hamnar i fängelse. Han får en dom på 15 månader men lyckas sabba till det genom att vägra att tala om vem som mördat en av fångarna. Han blir då dömd för medhjälp till mord och fängelsevakten hade övertygat dommaren att ge honom 6 år utöver det gamla straffet. Ingen av dom som jobbar i fängelset följer reglerna och allt styrs av Jacksson - fängelsevakten -. Jacksson använder tortyr för att få som han vill och ibland bara för att han känner för det. Han skulle inte ha något emot en fajt på liv eller död sålänge det inte gällde honom...
Det är en jävligt bra film, ni borde se den. Även om min "beskrivning" suger. [; Hahah, men seriöst, se den.

Jag arbetar med en ny header men den är bara tillfällig och jag kommer inte lägga ner så mke tid på den så vi får väl se vad det blir.

Sweet dreams ♥

Kommentarer:

1 linnea r:

skriven

Vad ska jag ge mig med?? :P

Kommentera här: