Konversera med vuxna - kan vara en upplevelse.

TELEFONSAMTAL MED FARMOR:

Jag: Hej, det är Sara.
Farmor: Hej Sara! Det är ----- (cencurerar namn).
Jag: Hej farmor!
Farmor: Hur går det med förkylningen?
Jag: Det går bra, den är nästan borta, nu är det bara lite hosta och så.
Farmor: Ja. Du låter som lite..  tom i huvudet. Haha.
Jag: Ehh, haha, jaha okej?
Farmor: Haha. Jadu...
. . .
SAMTAL MED PAPPA I BILEN HEM FRÅN TRÄNING:

*pappa sitter i bilen och sover*
Jag: Godmorgon!
Pappa: Hmm.. hej.. Hur var det att titta på träningen?
Jag: Hmm, jag tror säkert du kommer göra många kloka beslut i trafiken nu..
Pappa: Tror du det? Det tror inte jag.
Jag: Nej, det tror inte jag heller.. Och förresten, träningen var kul att titta på, de körde bra.
Pappa: Hmm..
*5 minuters tystnad uppstår*
Pappa: Så,. Hur var det att titta på träningen?
. . .




Kommentarer:

1 Daniel:

skriven

haha, äsch ^^;

varför censurera namn :O ?

Kommentera här: